Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
22.12.2024 | 09:40
Ajuntament de Castellví de la Marca
Cercar:
Ajuntament
Serveis i tràmits
El municipi
Endinsa't a la Marca
Actualitat
Adreces i telèfons
Ajuntament
Salutació de l'Alcalde
Consistori
Govern Municipal
Regidors i regidores
Organigrama
Grups municipals
Tècnics municipals
Pla d'Actuació Municipal 2023-2027
Resultats electorals
Òrgans de govern
Ple, Junta de Govern i Comissions informatives
Calendari de Plens i Juntes
Actes i convocatòries de Ple municipal
Acords de la Junta de Govern local
Informació oficial
Bonificacions plaques solars
Normativa
Ordenances Generals
Ordenances Fiscals
Urbanisme - POUM
Calendari Fiscal
Tauler d'anuncis / Edictes
BAN
Subvencions i Ajuts
Ajuts pel material escolar
Ajuts per la participació d'activitats esportives i extraescolars realitzades per l'EEM, l'escola "El Castellot" i altres extraescolars no ofertes al municipi
Subvencions a entitats i associacions sense ànim de lucre
Per concessió directa
Per concurrència competitiva
Bonificacions per l'IBI i la taxa d'escombraries
Projectes Urbanístics
Memòries i documents dels projectes normatius en curs
Convocatòries de personal
Peó de manteniment de caràcter temporal (fins el 31/12/24)
Convocatòria excepcional del concurs per a la cobertura definitiva de les places vacants de personal funcionari i de personal laboral
Places administratiu/va
Plaça Oficial de Primera
Plaça Auxiliar Llar d'Infants
Plaça Oficial de Tercera
Provisió lloc de treball secretari/ària interventor/a
Tècnic/a mitjà/ana de serveis econòmics
Tècnic/a d'administració general (TAG)
Peó de manteniment de caràcter temporal
Calendari de dies inhàbils
Participació ciutadana
La Regidoria
Processos de participació
Audiències públiques
Reglament de participació
Consells de participació
Registre de grups d'interès
Bústia de suggeriments
Directori d'entitats i associacions
Notificacions electròniques
Perfil de contractant
Pla Director Urbanístic Sant Marçal-Cal Vies
Pressupostos i plantilles
Gestió econòmica
Compte General
Proveïdors - PMP
Liquidació
Qualitat de l'aigua
Avisos del Servei de Sanitat Vegetal
Seu electrònica
Transparència
Serveis i tràmits
Oficines municipals
Serveis
Tràmits i gestions
Carpeta ciutadana
Impostos
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
El municipi
Com arribar
Sobre Castellví de la Marca
El municipi
Història
El municipi en xifres
Mapa del Patrimoni Cultural
Informació geogràfica
Emergències
Subministraments
Guia del municipi
Equipaments
Empreses i comerços
Entitats i associacions
Plànol / Guia de carrers
Endinsa't a la Marca
Festa del Most
Fira Enogastronòmica
El Festí, un tast de territori
Roda cellers
Els Secrets del Castellot
Baixada dels Reis
Aparcament autocaravanes
Gymkana Turística
Festes i activitats
Llocs d'interès
Rutes
Caves i cellers
On dormir
On menjar
Actualitat
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Bàsquet femení
Futbol
Equip tècnic
Equips
Preus i pagament
Inscripció
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Informació general
Inscripció
Preus i pagament
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
Casal d'estiu
Inscripció i informació general
Calendari
Preus i activitats
Casal de Nadal
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
Notícies
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
Entrevista Raimon Coll
Dilluns, 18 de desembre de 2017
Entrevista Raimon Coll
Parla’m de “La vinya i la banya”. Quin és el seu argument?
És una recreació basada en la realitat, un híbrid entre una pel·lícula i un documental. El que s’explica és l'experiència de fer un primer vi, tant a la vinya com al celler, amb tot el cicle vegetatiu de la vinya i la feina al celler, amb les seves coses bones i les que no ho són tant.
Per què aquest títol?
La banya, en aquest cas, és la banya de la tossuderia, de "posar la banya". Perquè la banya també es pot interpretar com la banya de l'agricultura biodinàmica. Molta gent m'ha preguntat si anava sobre això, però no hi té res a veure.
Tot és de producció pròpia. Això ha influït en el temps de treball?
El documental s'ha rodat durant un any i mig, i s’ha anat muntant de mica en mica. No tenia un guió molt preestablert, sinó només quatre notes per saber cap on havia d’anar. Anava fent sobre la marxa.
Ha tingut això alguna influència en el pressupost?
Com a pressupost, no és que sigui una pel·lícula cara, ja que bàsicament era anar a la vinya i autofilmar-me. Algunes vegades també em filmava la meva xicota. Ara, s’ha de ser realista, perquè si comptéssim les hores passades, es dispararia el pressupost. Darrere “La vinya i la banya” hi ha moltes hores de muntatge, amb més de vint hores de material filmat, per reduir-ho al final a 63 minuts.
D’on va néixer la idea del documental?
Un dia, una amiga em va comentar: “Ja que tens la vinya, i has estudiat cinema, hauries de fer alguna cosa”. I rumiant-ho, vaig pensar que ho faria, però explicant-ho tot. Això volia dir explicar les coses bones i les que no ho són tant.
Creus que mostrar aquesta part no “tan bonica” del món vitivinícola ha estat la clau de l’èxit del documental?
Aquesta part era la que em feia més por que no acabés de funcionar, que fos massa atrevida, i crec que ha acabat sent la part amb què la gent s’ha sentit més identificada. Tenia clar que no volia explicar només una història vitivinícola, això ja ho ha fet molta gent, i molt bé. M’interessava més explicar la part humana del fet de, per exemple, voler registrar una marca i tenir oposició, o demanar si et poden fer una premsada i que et diguin que no. Molts “no” i molts silencis. Molts silencis.
Però sí que va acabar funcionant i et vas emportar el Gran Premi del Jurat a Bordeus. T’ho esperaves?
No m'ho esperava gens, ja que competia amb films de tot el món i de gran pressupost. La meva pel·lícula és molt senzilla i feta amb els mínims mitjans. Per això, guanyar a Bordeus, amb el Gran Premi del Jurat d'aquest festival de cinema que és dels més importants, va ser tota una sorpresa. I una gran satisfacció, perquè per mi França és l’avantguarda del cinema i l’avantguarda del vi.
Parla’m una mica de com és la pel·lícula...
La pel·lícula té un punt cinematogràfic, un aire cinèfil, que crec que es nota. Un tempo molt lent, plans molt llargs, pauses, silencis, no hi ha música. Això és atrevit perquè el públic no hi està acostumat. En aquest cas, el públic francès és un públic molt cinèfil, molt acostumat a aquests tempos tranquils i lents. “La vinya i la banya” lliga amb la seva forma de veure el cinema i entendre la vida.
Creus que es van sentir identificats?
Crec que si els va agradar la pel·lícula és perquè s'hi van sentir identificats. Exposo una realitat que suposo que allà també passa. Segur que entre els cellers hi ha molta competència i molt d’individualisme i secretisme.
En una entrevista, vaig llegir que comentaves que a la vinya hi ha “molt d’esforç i poc premi”. Pensaves que això et passaria també amb “La vinya i la banya”?
A la vinya i al celler arribes a la conclusió que hi ha molt d'esforç per fer el vi i després molt poc premi perquè costa vendre'l. I sí, amb la pel·lícula tenia aquesta sensació, que tornaria a ser un “molt d’esforç i poc premi”. I no ho puc dir. És la vegada que m’ha agradat més equivocar-me a la meva vida.
Aquest vespre es projectarà “La vinya i la banya” a la Societat Cultural la Munienca, què se sent al presentar-ho davant del teu poble?
Aquí a La Múnia em fa respecte presentar-lo, perquè sempre fa cosa jugar a casa. Sobre l'experiència al poble sempre dic que "ningú és profeta a casa seva". No sembla que el de Cal Minguet pugui guanyar un premi a París. Però, això és normal. Sense anar més lluny, el jurat del Most de l’any passat no em va donar cap premi. Ha calgut triomfar després a fora perquè et reconeguin a casa.
I per finalitzar, amb què et quedes: el món vitivinícola o el cinematogràfic?
El cinematogràfic. He descobert moments molt bonics a la vinya. Sobretot, amb la naturalesa. El que passa és que el món vitivinícola té aquesta part més lletja (que al cinema també hi és) de la logística de la producció i de les relacions humanes. El cinema és més artístic. Fer un vi té un punt més artesà que artístic.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 23.04.2019 | 10:34