Idiomes
Català
Castellà
Anglès
Alemany
Francès
22.12.2024 | 09:06
Ajuntament de Castellví de la Marca
Cercar:
Ajuntament
Serveis i tràmits
El municipi
Endinsa't a la Marca
Actualitat
Adreces i telèfons
Ajuntament
Salutació de l'Alcalde
Consistori
Govern Municipal
Regidors i regidores
Organigrama
Grups municipals
Tècnics municipals
Pla d'Actuació Municipal 2023-2027
Resultats electorals
Òrgans de govern
Ple, Junta de Govern i Comissions informatives
Calendari de Plens i Juntes
Actes i convocatòries de Ple municipal
Acords de la Junta de Govern local
Informació oficial
Bonificacions plaques solars
Normativa
Ordenances Generals
Ordenances Fiscals
Urbanisme - POUM
Calendari Fiscal
Tauler d'anuncis / Edictes
BAN
Subvencions i Ajuts
Ajuts pel material escolar
Ajuts per la participació d'activitats esportives i extraescolars realitzades per l'EEM, l'escola "El Castellot" i altres extraescolars no ofertes al municipi
Subvencions a entitats i associacions sense ànim de lucre
Per concessió directa
Per concurrència competitiva
Bonificacions per l'IBI i la taxa d'escombraries
Projectes Urbanístics
Memòries i documents dels projectes normatius en curs
Convocatòries de personal
Peó de manteniment de caràcter temporal (fins el 31/12/24)
Convocatòria excepcional del concurs per a la cobertura definitiva de les places vacants de personal funcionari i de personal laboral
Places administratiu/va
Plaça Oficial de Primera
Plaça Auxiliar Llar d'Infants
Plaça Oficial de Tercera
Provisió lloc de treball secretari/ària interventor/a
Tècnic/a mitjà/ana de serveis econòmics
Tècnic/a d'administració general (TAG)
Peó de manteniment de caràcter temporal
Calendari de dies inhàbils
Participació ciutadana
La Regidoria
Processos de participació
Audiències públiques
Reglament de participació
Consells de participació
Registre de grups d'interès
Bústia de suggeriments
Directori d'entitats i associacions
Notificacions electròniques
Perfil de contractant
Pla Director Urbanístic Sant Marçal-Cal Vies
Pressupostos i plantilles
Gestió econòmica
Compte General
Proveïdors - PMP
Liquidació
Qualitat de l'aigua
Avisos del Servei de Sanitat Vegetal
Seu electrònica
Transparència
Serveis i tràmits
Oficines municipals
Serveis
Tràmits i gestions
Carpeta ciutadana
Impostos
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
El municipi
Com arribar
Sobre Castellví de la Marca
El municipi
Història
El municipi en xifres
Mapa del Patrimoni Cultural
Informació geogràfica
Emergències
Subministraments
Guia del municipi
Equipaments
Empreses i comerços
Entitats i associacions
Plànol / Guia de carrers
Endinsa't a la Marca
Festa del Most
Fira Enogastronòmica
El Festí, un tast de territori
Roda cellers
Els Secrets del Castellot
Baixada dels Reis
Aparcament autocaravanes
Gymkana Turística
Festes i activitats
Llocs d'interès
Rutes
Caves i cellers
On dormir
On menjar
Actualitat
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Bàsquet femení
Futbol
Equip tècnic
Equips
Preus i pagament
Inscripció
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Informació general
Inscripció
Preus i pagament
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
Casal d'estiu
Inscripció i informació general
Calendari
Preus i activitats
Casal de Nadal
Adreces i telèfons
home
Actualitat
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
Notícies
Avisos
Agenda
Notícies
Butlletí municipal
Butlletí digital
Escola Esportiva Municipal
Xarxes Socials
Rss
Llar d'infants
Hemeroteca
Cursos
Casals de vacances
"El Dakar va ser una experiència increïble que repetiria sens dubte"
Dimecres, 21 de febrer de 2018
"El Dakar va ser una experiència increïble que repetiria sens dubte"
Com va sorgir la proposta d’anar al Dakar?
El Pep Sabaté, de l’equip Palibex Dakar Team, és un veí de Guardiola i aquest any fins als últims tres mesos no sabien del cert si anirien al Dakar. Per problemes de salut, un dels seus mecànics de tota la vida finalment no hi va poder anar i ens ho va dir a nosaltres. El meu germà ha de ser pare d’aquí poc i ell ho tenia molt complicat per anar-hi però jo no tenia cap compromís més enllà de la feina i vaig acceptar encantat.
Et vas haver de preparar d’alguna manera especial?
Físicament no vaig haver de fer res en el tema del mal d'altura ja que arribàvem a pujar fins a 4.800m. L’únic que va ser una bogeria és que el mateix dia que vaig decidir que anava al Dakar, a les 4 de la tarda em van donar un llistat amb tot el que havia de prendre (roba, medicaments...) i ho havia de tenir tot preparat per aquella mateixa tarda, ja que els camions marxaven cap a Le Havre, al nord de França, a passar les verificacions i agafar el vaixell que els duia fins a Lima.
La primera aventura abans de marxar...
Va ser tot molt ràpid. En cosa de tres hores la meva mare quan va plegar de treballar va venir a la feina i em va portar tot el que necessitava. Va ser posar-ho tot dins la maleta i carregar-ho al camió. El dia de la presentació de l’equip a Madrid, el camió va patir un accident i la mateixa nit anàvem a Burgos a reparar-lo perquè havia d’anar fins a Le Havre al cap de quatre dies, sinó perdíem el vaixell cap a Lima.
Coneixies l’equip?
Va ser tot bastant a l’aventura, només coneixia al Pep. Abans que els camions marxessin cap a França vaig anar amb el meu germà a ajudar-los a fer una mica de manteniment i una posada a punt i allà vaig tenir un primer contacte amb algú, però tan sols de treballar i saludar-nos.
En què consistia la teva feina allà?
La meva feina en principi era només fer de mecànic. Anava de copilot en un camió d’assistència, no anava fent els trams de carrera. Durant el dia fèiem els trams d’enllaç i quan arribàvem als vespres a la següent ciutat, ho muntàvem tot, revisàvem el camió i en fèiem el manteniment. I si hi havia algun problema, ho reparàvem durant la nit perquè al matí el camió pogués continuar.
Era una feina més nocturna que diürna doncs?
Totalment. Al principi va ser bastant suau perquè hi havia diverses etapes en bucle en les quals els camions sortien i tornaven a la mateixa ciutat i per tant, nosaltres només havíem d’esperar. Però a la segona setmana, vam començar a fer cada dia 700 o 800 quilòmetres, que són 12 o 13 hores de camió sense parar. Menjàvem per dinar unes bosses de supervivència amb barretes energètiques, pomes i sucs que ens donaven. Marxàvem a les 8 del matí i arribàvem més o menys a mitjanit. Muntàvem les carpes i adequàvem tot l’espai que necessitàvem, anàvem a sopar en una escapada i esperàvem que arribessin els camions, que podia ser a la 1, a les 3 o les 4, nosaltres no ho sabíem.
I quan dormíeu?
Gairebé no dormíem res. Quan acabàvem de treballar i de revisar que tots els camions estiguessin bé, muntàvem les nostres tendes i dormíem 1 o 2 hores, depèn. Durant els viatges en camió, com eren tan llargs, allà sí que podíem aprofitar i descansar una mica.
Algun cop quasi no arribeu a l’hora de reparar els problemes?
Sí, i més d’un. Allà no hi ha hora d’arribada però al matí hi ha hora de sortida. Quan surt l’últim tens un temps per sortir, si no surts en aquell temps, estàs desqualificat. Hi va haver un dels dies que es va trencar la cardan i el camió va quedar-se avariat a uns quilòmetres de Fiambala, però al final van poder reparar-lo i arribar al següent bivouac de bon matí i allà vam haver de reparar ràpidament l’avaria per poder seguir en carrera.
Abans de sortir devies tenir unes expectatives, s’han complert? Ho definiries com una experiència dura?
Més o menys va ser el mateix que m’esperava. Aquí estic acostumat a treballar 14 hores o més cada dia i ja estic adaptat a treballar intensament. Allà estàvem 24 hores pendent de tot el que pogués passar i vulguis o no, el ritme que jo portava em va ajudar.
L’equip de treball era molt gran?
L’equip era Palibex Dakar Team i dins d’aquest equip hi havia 4 camions d’assistència: 2 pels camions de carreres i 2 per un equip que portava assistència per a motos. Tots anàvem sota la cúpula de Palibex però dins hi havia dues branques. I també hi havia els 2 camions de carreres. El meu equip de treball érem 4 mecànics: un de Pacs, un d’Amposta i un altre de València, però anàvem tots junts.
Erets el més jove de tot l’equip, com t’has sentit?
El Rafa Tibau, tota una icona en el món del Dakar, ens deia que era el primer any que portava tants joves a l’equip. Dels 4 mecànics del meu equip, tres érem bastant joves i rookies, és a dir, era el primer any que hi anàvem. Cadascú tenia unes tasques a fer prèviament definides però finalment uns ens ajudàvem als altres.
I l’ambient, com era?
L’ambient que es respirava dins l’equip era boníssim, cosa que també ajuda. Si hi havia problemes, ningú cridava, i mira que hi havia nervis perquè s’havia de fer molta feina, però tots ens ajudàvem entre tots i anàvem a una. I també amb altres equips hi havia molt bon rotllo.
També ha estat una bona oportunitat per a descobrir una part de Sud- Amèrica
Vam passar per unes carreteres ben estretes per les muntanyes dels Andes i per uns llocs amb uns paisatges desèrtics, que al final es veien com a tres o quatre casetes, que semblaven trets d’un documental del Discovery Max. I quan passàvem per la carretera, els nens de 3 o 4 anys ens aturaven i ens cridaven. Nosaltres portàvem menjar en llaunes i aigües per a donar-los i ells eren els més feliços.
Quins aprenentatges t’emportes d’aquesta experiència?
El que potser he après més és la consciència d’estar en un equip de carreres i de reparar tots els problemes principals i saber que hi ha problemes menys importants que s’havien de deixar perquè no hi havia temps. També he après que el treball en equip és imprescindible, van ser 23 dies tots junts i t’havies de portar bé amb tothom per a poder treballar tots units.
Repetiries?
Si, sens dubte. Va ser una experiència que em va agradar molt. A més a més, estar allà amb l’elit de tots els pilots com el Carlos Sainz o la Laia Sans que gairebé els teníem l’un al costat de l’altre va ser increïble.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 23.04.2019 | 10:34