El dilluns 1 de juny s’obrirà el termini per sol·licitar els ajuts de menjador per a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris, segon cicle d’educació infantil i centres d’educació especial.
La tramitació d'aquests ajuts aquest any, per tal d’evitar possibles contagis de la COVID (per les més de 2.000 persones que s’haurien adreçat a la seu del Consell Comarcal), s’ha optat per potenciar la tramitació telemàtica. En concret, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha creat 2 tràmits específics dins el seu portal de Tràmits i Gestions (Ensenyament – Menjador escolar): un per a les persones que ja van rebre un ajut durant el curs escolar 2019-2020 i que no han vist modificades les seves dades, i un altre per a les noves sol·licituds i per a les sol·licituds amb modificacions.
Paral·lelament, el Consell Comarcal ha demanat la col·laboració dels ajuntaments de la comarca per recollir les sol·licituds que no es puguin fer telemàticament i s'hagin de presentar de manera presencial i ha establert un calendari per municipis. En el cas de l'ajuntament de Castellví de la Marca es recolliran les sol·licituds de l'1 al 5 de juny. Per fer-ho presencialment, cal que demaneu cita prèvia al telèfon 93.891.80.77. Així doncs, els centres educatius faran arribar aquesta setmana a les famílies la informació, el full de sol·licitud i el justificant de presentació. Un cop omplert el full de sol·licitud, les famílies l’hauran de lliurar a l’Ajuntament del municipi on està escolaritzat el seu fill o filla; allà els segellaran el justificant de presentació.
Durant tot el període de tramitació de la convocatòria d’ajuts de menjador, hi haurà dos telèfons d’atenció específica (674 667 899 i 674 669 590) i una adreça de correu electrònic exclusiva (bequesmenjador@ccapenedes.cat) des d’on s’atendran totes les consultes.
Un cop finalitzi el període de sol·licitud ordinari, s’obrirà un segon període de sol·licitud per a l’alumnat de nova matriculació (alumnes de P3 i noves matriculacions), que anirà de l’1 de juliol al 30 de setembre. I finalment, fins al 30 d’abril de 2021 s’atendran les sol·licituds de l’alumnat que s’hagi matriculat amb posterioritat o que hagi vist modificada substancialment la seva situació socioeconòmica (amb informe de Serveis Socials).